Realiseren van de bedoeling
Hoe zorgen we met ons hele team ervoor dat we de klant (cliënt, burger, bewoner, student) weer echt centraal stellen en de bedoeling van onze organisatie waarmaken.


Dit traject van 4 dagen is voor mensen die werkzaam zijn in zowel profit als non-profit organisaties.
- Hoe stimuleer ik collega’s om leiderschap en eigenaarschap te nemen?
- Hoe zorg ik er voor dat in onze organisatie de cliënt/klant/burger/bewoner weer écht centraal komt te staan?
- Hoe realiseren ik en mijn team de bedoeling?
- Hoe genereren ik en mijn team energie in plaats van weerstand?
- Hoe zet ik mijn eigen kracht en mogelijkheden effectief in voor een positief resultaat?
Deze en andere vragen komen in het traject Realiseren van de bedoeling aan de orde. Dit traject sluit aan en bouwt verder op het boek: Verdraaide organisaties van Wouter Hart. De bedoeling gaat over: waarom zijn we er als organisatie en voor wie. Wat is onze unieke bijdrage aan de klant en de samenleving? De bedoeling gaat ook over jou. Jouw persoonlijke bedoeling loopt dwars door de vraag die we als organisatie stellen. Als ze elkaar raken versterken ze elkaar en komt er iets unieks uit. Tegelijk is er een tegenkracht. Het loopt anders dan je zou willen. Hoe kom je hierover echt in contact. Hoe hebben we het met elkaar over onze bedoelingen?

Doel: 
Na het volgen van dit traject weet je wanneer je in actie moet komen in de rol waar je verantwoordelijk voor bent. Door de interactie met de andere deelnemers versterk je in deze training jouw vermogen om:
- Mogelijkheden te zoeken met elkaar en energie te genereren
- Bij te dragen aan vitaliteit vanuit de 4 bestaandsvoorwaarden van organisaties
- Echt te luisteren en verbindend te communiceren
- Gebruik te maken van elkaars kwaliteiten en mogelijkheden
- Weerstand aan te kijken en waar mogelijk om te buigen naar kracht
- Je denken en voelen gewaar te worden en gebruik te maken van je intuïtie
- Jezelf leren vertrouwen en hulp leren vragen
- Niets gek te vinden en je ingevingen leren volgen.

Werkwijze:
De werkwijze van IVT is er op gericht deelnemers bewust te laten worden hoe zij omgaan met zichzelf en met anderen binnen de werksituatie. Uitgangspunt is: leren door samen te zoeken en te doen! Open communiceren, eigen initiatief en verantwoordelijkheid nemen en samenwerken leer je niet uit een boekje. Je bent zelf belangrijk in het proces van leiding nemen en -geven. Hoe zet je jezelf zo helder en concreet mogelijk in? De focus wordt gelegd op de mens, de vraag/wens van de klant (cliënt, bewoner, burger, student) en op jouw idee om zo goed mogelijk een dienst te verlenen. We werken met het BLIM-model en het 6 stappenmodel, maar vooral ook met jouw intuïtie, authentieke kracht en ideeën.



Algemene gegevens
Aantal deelnemers: 6 tot 9 personen
Kosten traject: € 595,-         
Data: dinsdag 10 december 2019
          dinsdag 14 januari 2020
          dinsdag 11 februari 2020
          dinsdag 17 maart 2020

Tijd: 4 dagen van 9.30 – 17.00 uur

Begeleiding:
 Petra van de Kop 


Waar:
IVT Centrum voor ontwikkeling, op onze mooie natuurlijke plek van 1,7 ha. in Neede, met water, bomen, bloemen en vogels.


Voor inlichtingen en/of aanmelden:                 
IVT Centrum voor Ontwikkeling 
Hoonteweg 1A

7161 LB Neede
Telefoon: 0545-478346
info@ivtontwikkeling.nl
www.ivtontwikkeling.nl

                                  













Agenda

Voor een overzicht van startdata van trajecten en themadagen klik op onderstaande button 

Please publish modules in offcanvas position.